Noi culmi atinse cu Avatar: The Way of the Water - cât privește senzația de imersiune, imaginea, expresivitatea personajelor

de Gloria Sauciuc în 9 Dec 2022
„Instrumentele cu care s-a lucrat acum sunt foarte avansate comparativ cu cele de la primul film”, relata Cameron

Acum treisprezece ani, James Cameron, câștigător de Oscar, a făcut cunoștință publicului cinefil cu o lume nemaivăzută, odată cu filmul său original, Avatar, pe care l-am putea numi - fără să exagerăm - filmul unei generații. Acum, vizionarul regizor își invită publicul într-o călătorie cinematografică cu totul nouă, odată cu mult- așteptatul Avatar: The Way of the Water, din 16 decembrie la cinema. Biletele sunt deja puse în vânzare.

Sam Worthington și Zoe Saldana își reiau celebrele roluri, jucându-i pe Jake Sully și pe Neytiri, acum părinți care luptă pentru familia lor. Atunci când mersul lucrurilor îi izgonește de acasă, familia va călători de-a lungul lunii Pandora, ajungând în cele din urmă în teritoriile clanului Metkayina, cei care trăiesc în armonie cu oceanele din jurul lor. Acolo, familia lui Sully trebuie să învețe și lumea periculoasă a apelor, cât și regulile nescrise ale societății noii comunități. „Familia este cetatea noastră”, le amintește el soției Neytiri și copiilor săi, Neteyam (Jamie Flatters), Lo’ak (Britain Dalton), Tuk (Trinity Jo-Li Bliss) și fiica lor adoptivă, Kiri (Sigourney Weaver). Spre supărarea lui Jake și a lui Neytiri, copiii își petrec timpul cu Spider (Jack Campion), un băiețel uman, rămas orfan, care nu s-a putut întoarce pe Pământ.

Cameron a provocat echipa de filmare să se ridice la înălțimea noilor tehnologii, astfel încât să creeze personaje și mai expresive, și mai captivante pe ecran decât tot ce s-a realizat până acum: „Instrumentele cu care s-a lucrat acum sunt foarte avansate comparativ cu cele de la primul film”, relata Cameron.

Printre membrii echipei se numără directorul de imagine Russell Carpenter care a declarat: „Iluminatul din scenele de acțiune a trebuit să se întrepătrundă lin cu mediul din jur, fie o junglă, fie sub apă, fie în interioare”. Landau a adăugat: „Atunci când ai o combinație de acțiune în timp real și computer-generated, unul dintre cele mai dificile lucruri este iluminatul interactiv. Am filmat în 3D, în High Dynamic Range, la 48 de cadre pe secundă. Russell a trebuit să gestioneze asta”. A fost necesară și o anumita paletă de culori: „Jim a vrut ca totul – culoare, lumina, contrastul – să afecteze spectatorul, să îi stimuleze într-un anume fel simțurile. De aceea am acordat atenție culorii, detaliului, mișcărilor camerei... ca să se creeze acea senzație de imersiune”.

Avatar: The Way of Water este o nouă culme pentru talentatul regizor care, din nou, împinge limitele povestirii cinematografice. Folosind o tehnologie 3D îmbunătățită, Cameron transportă publicul în lumea planetei Pandora: „Cu 3D, High Dynamic Range, numărul mare de cadre, reușim să prezentăm o imagine de calitate mai bună decât am putut la Avatar”, susține directorul de imagine. „Este o fereastră către o altă lume.”

James Cameron va folosi o anumită tehnică  pentru a aduce pe marile ecrane filme la un frame-rate (număr de cadre pe secundă) superior pentru noul său Avatar: The Way of Water, scrie Variety. Cameron va lucra cu formatul convențional al sălilor de cinema, ce permite proiecția filmelor în format digital la 48 de cadre pe secundă, ceva ce este posibil în majoritatea cinematografelor 3D.

Vorbind publicului prin videoconferință la Festivalul Internațional de Film de la Busan, în Coreea de Sud, Cameron a recunoscut că numărul mare de cadre pe secundă pune limitări de ordin creativ: „O folosim [tehnica numărului mare de cadre pe secundă - n.red.] pentru a îmbunătăți 3D-ul acolo unde dorim o senzație puternică de prezență, precum în scenele subacvatice sau în scenele de zbor. Pentru scenele în care oamenii stau, vorbesc și atât, (tehnica) lucrează împotriva noastră, deoarece creează o senzație de hiperrealism în scene banale, normale. Și atunci avem nevoie de senzația de 24 cadre pe secundă”, susține Cameron.

„Pot sălile de cinema să suporte un număr variabil de cadre pe secundă, să oscileze înainte și înapoi în timpul aceluiași film între 24 și 48 de cadre pe secundă? Răspunsul este nu, vor rula la 24 de cadre pe secundă. În acele scene pe care le dorim la 48 cadre pe secundă, pur și simplu vom dubla cadrele. Deci, va fi proiectat același cadru de 2 ori, însă spectatorul nu va simți asta. Și astfel, vom folosi o platformă existentă deja”, a explicat Cameron, citat de Variety.

Exploreaza subiecte similare:

Avatar: The Way of Water

Alte știri din cinema

The Apprentice la Cannes: Sebastian Stan interpretează un tânăr Donald Trump într-un film ce relevă corupția din America anilor '70 și '80

Regizorul iranian Ali Abbasi a adus săptămâna aceasta în prim-plan la Cannes filmul The Apprentice, ce explorează ascensiunea lui Donald Trump, de la fiu de milionar la mogul imobiliar necruțător.

Ce-ar fi dacă nu s-ar povesti? Ne-am crea toți niște preteni imaginari ca în IF

IF, pelicula lui John Krasinski din 2024, va intra în cinematografe din data de 31 mai, titlu care are un double entendre: o dată cel propriu-zis al cuvântului "if" din engleză (dacă), dar și acronimul I.F., imaginary friends (prieteni imaginari).

Primele imagini cu Liam Hemsworth în rolul lui Geralt din Rivia pentru cel de-al patrulea sezon al seriei The Witcher

Fanii seriei "The Witcher" de pe Netflix vor avea parte de o schimbare majoră, odată cu preluarea rolului principal de către Liam Hemsworth în sezoanele 4 și 5

Megalopolis, pariul de 120 de milioane de dolari al lui Francis Ford Coppola

Filmul teribil de ambițios pe care Coppola visa să-l facă de peste 40 de ani și pe care l-a finanțat cu aproximativ 120 de milioane de dolari din bani proprii a avut premiera pe Croazetă și a fost întâmpinat de critici cu păreri mixte.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells