The Snowman: să nu îi invidiem pe norvegieni...

de Ştefan Dobroiu în 12 Oct 2017
Michael Fassbender interpretează un celebru detectiv în acest film poliţist

Erou al unei serii extrem de populare a romancierului norvegian Jo Nesbø, detectivul Harry Hole (Michael Fassbender) a aşteptat 20 de ani întâlnirea cu marele ecran. Îl putem vedea acum în The Snowman/Omul de zăpadă, un film care ridică unele semne de întrebare, dar care oferă atmosferă, momente tensionate şi una dintre cele mai bune distribuţii văzute în ultima vreme la cinema.

Evident influenţat de The Girl with a Dragon Tattoo, The Snowman ne arată un Oslo bătut de viscol şi zăpadă. Harry Hole, aflat într-unul din momentele când pierde lupta cu alcoolismul, lasă sticla deoparte când o femeie dispare misterios, în faţa casei făcându-şi apariţia un neliniştitor om de zăpadă. Ajutat de partenera sa Katrine Bratt (Rebecca Ferguson), detectivul va face curând legătura cu alte dispariţii misterioase din trecut, ajungând să înfrunte primul asasin în serie din carieră.

Regizat de suedezul Tomas Alfredson (Let the Right One In, Tinker Tailor Soldier Spy), beneficiază de decorul gri, funcţional, al oraşelor Oslo şi Bergen, dar şi de superbele peisaje înzăpezite ale Norvegiei. Când acestea sunt întinate de un cadavru, adesea secţionat în diverse moduri, spectatorul simte natura distrugătoare a ucigaşului, investind emoţional în prinderea sa.

Cinemagia a citit zece din cele 11 romane cu Harry Hole şi putem spune că The Snowman, în ciuda mai multor elemente foarte atractive, este cel mai slab dintre ele. O stângăcie a lui Nesbø permite cititorului atent să-şi dea seama încă de la jumătate cine este asasinul, ceea ce este impardonabil pentru un policier bun. Din fericire scenariul lui The Snowman nu pică în aceeaşi capcană, dar nu putem băga mâna în foc că lungul şir al coincidenţelor şi identitatea asasinului nu vor face spectatorul să se simtă întrucâtva înşelat.

Mai lung decât ar fi fost necesar, The Snowman explorează convingător o idee recurentă în seria Millennium a lui Stieg Larsson: faptul că, deşi în restul lumii ţările nordice europene sunt invidiate pentru societăţile lor aparent perfecte şi stilul de viaţă ridicat, ororile, abuzurile, cruzimea şi nedreptatea nu lipsesc nici de aici. În The Snowman vedem o societate alienată, adânc nefericită, condusă de magnaţi atotputernici şi abuzivi. Efectul? Psihoza, alcoolismul, obsesia, insomnia, sângele din zăpadă.

Un mare plus al filmului este distribuţia. Pe lângă Fassbender şi Ferguson, amândoi foarte convingători, îi mai vedem pe Charlotte Gainsbourg în rolul lui Rakel, fosta iubită a lui Hole, pe Val Kilmer, în cel al poliţistului Rafto, unul dintre investigatorii unui caz în strânsă legătură cu Omul de zăpadă, dar şi pe Chloë Sevigny, James D'Arcy şi Toby Jones. Filmul reciclează şi două dintre cele mai mari nume din televiziunea europeană: Sofia Helin, starul superhitului The Bridge/Bron, şi Adrian Dunbar, din excelentul serial poliţist britanic Line of Duty.

Această combinaţie de actori excelenţi nu face decât să atragă atenţia că ceva nu funcţionează în The Snowman. Flashback-urile, unele discuţii despre sentimentele personajelor şi reacţiile lor câteodată nejustificate atrag atenţia că ecranizarea nu a ştiut la ce elemente din roman să renunţe pentru a realiza mai convingător această primă întâlnire la cinema cu Harry Hole. Rezultatul este, din păcate, uitabil şi sunt toate şansele ca premiera de vineri să fie prima şi ultima aventură cinematografică a detectivului norvegian.

Exploreaza subiecte similare:

Michael Fassbender, Rebecca Ferguson, Val Kilmer, Sofia Helin, Adrian Dunbar, Line of Duty, The Bridge, Tomas Alfredson, Tinker Tailor Soldier Spy, Chloë Sevigny, James D'Arcy, Toby Jones, The Snowman, Charlotte Gainsbourg

Alte știri din cinema

The Apprentice la Cannes: Sebastian Stan interpretează un tânăr Donald Trump într-un film ce relevă corupția din America anilor '70 și '80

Regizorul iranian Ali Abbasi a adus săptămâna aceasta în prim-plan la Cannes filmul The Apprentice, ce explorează ascensiunea lui Donald Trump, de la fiu de milionar la mogul imobiliar necruțător.

Ce-ar fi dacă nu s-ar povesti? Ne-am crea toți niște preteni imaginari ca în IF

IF, pelicula lui John Krasinski din 2024, va intra în cinematografe din data de 31 mai, titlu care are un double entendre: o dată cel propriu-zis al cuvântului "if" din engleză (dacă), dar și acronimul I.F., imaginary friends (prieteni imaginari).

Primele imagini cu Liam Hemsworth în rolul lui Geralt din Rivia pentru cel de-al patrulea sezon al seriei The Witcher

Fanii seriei "The Witcher" de pe Netflix vor avea parte de o schimbare majoră, odată cu preluarea rolului principal de către Liam Hemsworth în sezoanele 4 și 5

Megalopolis, pariul de 120 de milioane de dolari al lui Francis Ford Coppola

Filmul teribil de ambițios pe care Coppola visa să-l facă de peste 40 de ani și pe care l-a finanțat cu aproximativ 120 de milioane de dolari din bani proprii a avut premiera pe Croazetă și a fost întâmpinat de critici cu păreri mixte.

Părerea ta

Spune-ţi părerea
Phantom_sub pe 13 octombrie 2017 09:10
M-am uitat la el aseară, dar nu prea m-a dat pe spate... Adică eu nu sunt fan al filmelor nordeice şi cred că de asta. Din punctul meu de vedere, poate fi văzut şi acasă.
Phantom_sub pe 13 octombrie 2017 22:03
nordice

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells